شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی

نحوه شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی

شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی، هنگامی که از طریقه کارکرد ماشین لباسشویی به خوبی آگاهی نداشته باشید؛ قطعا برای کار با برنامه شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی خود دچار مشکل می‌ شوید. در برخی موارد نیز ممکن است با این روند شستشوی اشتباه به لباسشویی خود صدمه بزنید و یا حتی لباس های آلوده نیز دچار آسیب شوند. این عدم آگاهی داشتن از شستشو موجب استهلاک بیش از حد مجاز ماشین لباسشویی می‌ شود.

در دنیای غنی از تکنولوژی پیشرفته امروزه می‌ توانید با تنها فشردن چند دکمه مراحل شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی خود را انجام دهید. این کار علاوه بر اینکه سشتشوی لگن لباسشویی را در زمانی کوتاه انجام می دهد؛ باعث عدم اتلاف زمان می‌ شود. از طرف دیگر شما را تعمیرات لباسشویی ال جی نیز بی نیاز خواهد کرد. برای مطالعه آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش خودشویی ماشین لباسشویی ال جی

آموزش خودشویی ماشین لباسشویی ال جی

برای آنکه از همه امکانات مبتکرانه ماشین لباسشویی خود لذت ببرید باید راجع به آموزش خودشویی دیگ ماشین لباسشویی ال جی خود اطلاعات کافی و ضروری داشته باشید. برای شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی ابتدا باید ماشین لباسشویی خود را کاملا خالی کرده و هیچ گونه لباسی در آن وجود نداشته باشد. سپس در محفظه جا پودری دستگاه، پودر شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی را اضافه کرده و درب جاپودری را ببندید. سپس دکمه TUCLEAN را فشار داده تا سیر شستشو دیگ لباسشویی شروع شود.

بعد از اتمام روند شستشو دیگ ماشین لباسشویی ال جی، درب دستگاه را باز کرده و با استفاده از یک حوله تمیز و بدون پرز همه قسمت های دیگ لباسشویی را خشک کنید. به این ترتیب فرآیند شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی شما با موفقیت انجام خواهد شد.

نحوه تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی ال جی

ابتدا برای تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی ال جی خود همه لباس ها را از لباسشویی خود خارج کنید و دستگاه خود را از برق کشیده سپس درب محفظه مواد شوینده را باز کرده و مواد شوینده و جرم گیر ترکیب شده سرکه، پودر یا قرص جرمگیر را درون محفظه دیگ بریزد. یک برنامه شستشوی طولانی مدت نظیر Cotton را انتخاب نمایید. باید به دستگاه خود زمان بدهید تا پروسه شستشوی خود را به صورت کامل انجام دهد.

پس از اتمام این طریقه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی، دیگ لباسشویی را آبگیری کرده و درب دستگاه را باز بگذارید تا داخل لباسشویی به صورت کامل خشک گردد. در نظر داشته باشید که هنگام کارکردن با برنامه +CLEAN/TUB C  هرگز نباید لباس در دیگ لباسشویی باشد زیرا باعث آسیب رسیدن به لباس و دستگاه می شود. اگر پس از انجام دادن روند شستشوی ماشین لباسشویی ال جی هنوز هم بوی نامطبوع می دهد؛ باید در هفته یکبار به مدت سه هفته متوالی، برنامه شستشوی  +CLEAN TUB   CLEAN/TUB  را اجرا کنید.

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

راهنمای تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی

اگر به طور مرتب از ماشین لباسشویی مراقبت کنید دیگر رسوبات صابونی نخواهید داشت، مشکلی که باعث می شود ماشین پس از شست وشو بو بدهد. اگر رسوبات مواد شوینده ای داشتید، می توانید با نیم لیتر سرکه سفید و آب آن را آبکشی نمایید،آنرا داخل لگن ماشین لباسشویی بریزید و روی چرخه شست وشوی کامل بزنید.

برای هر گونه رسوبات سر سختی می توانید محلول آمونیاکی و مواد شوینده استفاده نمایید. مخزن ماشین لباسشویی باید با آب، آبکشی بشود و دوباره با مواد سفید کننده آبکشی بشود. نکته مهم این است که با محلول آمونیاکی اول شسته بشود و بعد با سفید کننده. چون اگر هر دو را با هم مخلوط کنید گاز خطرناکی حاصل می شود. در آخر هم با آبکشی کنید تا هر چه از مواد شوینده باقیمانده قبل از شست و شوی لباس های بعدی پاک بشود.

در و لاستیک دور در ماشین لباسشویی باید مرتبا تمیز بشود .اگر رسوبات مواد شوینده در ماشین لباسشویی بماند باعث می شود که ماشین لباسشویی کار نکند یا چفت در آن  بسته نشود.ممکن است برخی لباس ها از خودشان پرزیا کرک باقی بگذارند، در این موارد مخزن ماشین لباسشویی باید تمیز بشود و با یک دستمال نم دار این کار را انجام دهید.

دکمه شستشوی لگن ماشین لباسشویی ال جی

دکمه شستشوی لگن ماشین لباسشویی ال جی

دکمه های ECO DRUM CLEAN و ECO DRUM CLEAN  دکمه شستشوی خود ماشین لباسشویی ال جی برای دیگ ماشین لباسشویی های الجی هستند. با فشار دادن یکی از این دکمه ها جرم و رسوبات جمع شده از شستشوی لباس های آلوده شما از داخل دیگ لباسشویی به صورت کامل تمیز خواهد شد. با انجام دادن این پروسه شستشو باعث تمیزی دستگاه می شود در نتیجه لباسشویی شما نیز لباس های پاکیزه تری هنگام اتمام پروسه شستشو به شما تحویل می‌دهد.

انجام دادن این کار به طور منظم باعث افزایش عمر دستگاه، جلوگیری از خرابی لباسشویی و باعث باکتری زدایی دستگاه نیز می‌ شود. دکمه (ECO Tub Clean Tub)  Washing tub معمولا مانند دکمه ECO DRUM CLEAN عمل می‌ کند. به دلیل گرمای بیش از اندازه آب این برنامه تا دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد آب لباسشویی را گرم کرده و همین امر سبب خارج شدن رسوبات از طریق درزگیر لاستیک می شود. زمانی که لباسشویی شما در گذر زمان ۴۰ بار روند شستشو را طی کند ارور DRUM CLEAN ECOT  روی پنل کنترل چشمک خواهد زد.

برنامه ECO DRUM CLEAN + باید به طور منظم اجرا کنید تا شاهد هشدار ها و ارور های لباسشویی  نشوید. لازم به ذکر است که برنامه در ECO DRUM CLEAN می ‌توانید از دکمه ی Delay End  استفاده کنید. زمانی که در برنامه ECO DRUM CLEAN  آب لباسشویی  را در درجه ۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید دیگر قادر به تغیر دمای آب نخواهد بود. هنگامی که لباس در داخل دیگ لباسشویی شما قرار دارد هرگز نباید از دکمه ECO DRUM CELAN استفاده کنید زیرا باعث آسیب رسیدن به لباس ها و همچنین خود دستگاه شما می شود.

tub clean

برنامه tub clean ماشین لباسشویی ال جی

قطعا همه ی ماشین لباسشویی های بروز دارای یک گزینه tub clean در لباسشویی ها می باشد. دکمه tub clean یک آیتم برای شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی می باشد. برای مثال مواقعی که دیگ ماشین لباسشویی ال جی شما دچار آلودگی شود برای شستشو و جلوگیری درام لباسشویی می توانید از این برنامه استفاده کنید.

 برنامه دکمه تاپ کلین در لباسشویی ال جی با گرم کردن آب و بالا بردن فشار و دمای آب باعث میکروب زدایی دیگ ماشین لباسشویی می شود. دمای بالای آب، باعث از بین رفتن قارچ ها، باکتری ها و تمام رسوبات خواهد شد. بوی بد ماشین لباسشویی ممکن است برای همه لباسشویی های ال جی پیش آید. زیرا این ایراد، شما را از شستن لباس های آلوده منصرف می کند. چرا که بوی بد لباسشویی به لباس های شما نیز بعد از شستشو منتقل می شود. هر ایرادی که برای ماشین لباسشویی شما به وجود آید دلایل زیادی را در خود نهفته دارد.

به عنوان مثال لباسشویی شما اگر آلوده را به خوبی تخلیه نکند این دلیل باعث نشئت گرفتن بو در ماشین لباسشویی ال جی می شود. یا اینکه زمانی زیادی از تمیز کردن ماشین لباسشویی خود غافل شده اید، باعث تکثیر شدن آلودگی و قارچ می شود. شما باید بدانید که ماشین لباسشویی ال جی به دلیل فضای مرطوب و گرمی که دارد وجود رشد باکتری و قارچ بسیار کار ساده ای است.

لازم به ذکر است که برنامه tub clean برنامه شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی است و صرفا جهت تمیز‌کردن و جرمگیری دیگ لباسشویی برنامه ریزی شده است و برای تمیز کردن و شستشوی لباس ها نباید از آن استفاده کرد. شما با تکرار کردن برنامه شستشو یک بار فقط می توانید برنامه tub clean در لباسشویی جرمگیری و بوی بد آن را رفع کنید.

تعمیرگاه لباسشویی ال جی در کرج

برنامه شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی

بعد از اتمام روند شستشوی لباس ها آب آلوده حاصل ازاین پروسه در قسمت های مختلف ماشین لباسشویی باقی می ماند. دیگ ماشین لباسشویی نیز یکی از این قسمت ها است که به مرور زمان با تجمع این آب های آلوده به دلیل فضای گرم و مرطوبی که در داخل ماشین لباسشویی وجود دارد فضای مناسب برای رشد باکتری، میکروب و کپک  ایجاد می شود. به همین علت شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی یک امر ضروری و حیاتی برای افزایش طول عمر لباسشویی است.

زمانی که از دستگاه خود در طول شبانه روز استفاده مکرری دارید؛ باید برای جلوگیری از بو گرفتن البسه، پیشگیری از رشد قارچ و سایر آلودگی ها شستشوی دیگ ماشین لباسشویی ال جی خود را جدی بگیرید و فراموش نکنید. در همه لباسشویی ها با هر برند و مدل خاص خود از جمله لباسشویی های ال جی برنامه شستشوی دیگ ماشین لباسشویی را به صورت خودکار انجام می دهند.

برنامه شستشوی دکمه  Drum cleam  است. با استفاده از این برنامه می توانید لباسشویی خود را فارغ از هرگونه آلودگی تمیز کنید. هنگام استفاده از این برنامه نیز می‌ توانید از مایع های شوینده و جرم گیر نیز استفاده کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود. لازم به ذکر است که این پروسه شستشو را باید هر ۶ ماه یکبار انجام دهید.

در صورتی که اطلاعات فوق را مطالعه کرده و انجام داده اید و نتیجه مطلوب حاصل نشده است می توانید برای عیب یابی و چک لباسشویی ال جی خود در شهر کرج و و حومه از طریق کارشناسان تعمیر لباسشویی ال جی در کرج اقدام نمایید.

3.8/5 - (5 امتیاز)