آموزش تعمیر و رفع مشکلات متداول ماشین ظرفشویی

خرابی و ایجاد مشکل در عملکرد لوازم خانگی برقی یکی از دغدغه های بزرگ مصرف کنندگان و کاربران می باشد و ممکن است در روند زندگی رومزه ی آنان اختلال ایجاد کند. کسب اطلاعات کافی در مورد عملکرد دستگاه ها و قطعات به کار رفته در آن ها در خصوص شناسایی مشکل دستگاه و نحوه ی تعمیر آن به کاربر کمک بسیاری خواهد کرد. در این مقاله به معرفی یکی از قطعات مهم به کار رفته در انواع ماشین ظرفشویی و برخی از مشکلات متدوال آن خواهیم پرداخت و مطمئنا موجب افزایش آگاهی شما خواننده ی محترم خواهد شد.

این دستگاه پر کاربرد در زندگی مدرن، از قسمت های مختلفی تشکیل شده که یکی از این قسمت ها، محفظه ی مواد شوینده می باشد. همانطور که می دانید برای ماشین های ظرف شویی از مواد شوینده ی به خصوصی استفاده می شود و این مواد به صورت قرص هایی هستند که در داخل محفظه قرار می گیرند. سیستم محفظه ی مواد شوینده به گونه ای طراحی شده است که قرص ها پس از خیس شدن در داخل ماشین ظرفشویی قرار خواهند گرفت و در صورتی که سیستم رها سازی مواد شوینده به درستی کار نکند، عمکلرد و راندمان کل دستگاه کاهش می یابد و عملیات شستشو و تمیز شدن ظرف ها به خوبی انجام نمی شود. این سیستم از قطعات مختلفی تشکیل شده است که خرابی هر یک از آن ها در عملکرد کلی آن تاثیر خواهد گذاشت.

ماشین ظرفشویی

اجزای تشکیل دهنده ی محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی چیست؟

1.دیسپنسر مواد شوینده: وظیفه ای این قطعه انتقال مواد شوینده به داخل ماشین می باشد. دیسپنسر از دو محفظه ( یکی از آن ها برای شستشوی اولیه و دیگری برای شستشو در حین فعالیت دستگاه) تشکیل شده است. در صورت ایجاد مشکل و ایراد فنی در عمکرد آن، قبل از اینکه با مراکز و تعمیرگاه های ارائه دهنده ی خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید؛ ابتدا بررسی کنید که درب دیسپنسر به آسانی باز و بسته شود و عواملی مانند ظروف و تجهیزات داخلی دستگاه مانع بسته شدن آن نشده باشند. پس از اطمینان از عمکرد درست درب دیسپنسر، بررسی کنید که سیستم شستشوی ثانویه به خوبی کار می کند و دیسپنسر با ماده ی شوینده پر شده و درپوش آن نیز به درستی قرار گرفته باشد. یکی از خرابی های متداول در دستگاه ماشین ظرفشویی عدم انتقال مواد شوینده به داخل دستگاه می باشد که این مشکل در موارد بسیاری از درپوش شستشوی ثانویه ی دستگاه ناشی می شود؛ بنابراین شما باید وضعیت درپوش را بررسی کنید و در صورت خرابی این قطعه را تعویض یا تعمیر نمایید.

2.موتور واکس: این قطعه وظیفه ی باز کردن قفل درب دیسپنسر محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی را دارد. در صورتی که این موتور به خوبی کار نکند، مواد شوینده به داخل دستگاه منتقل نخواهد شد و شستشو به خوبی انجام نمی شود. برای اطمینان ازعمکرد درست موتور واکس در ابتدا جریان برق را بررسی کنید و سپس با استفاده از مولتی متر می توانید از سالم بودن موتور مطمئن شوید. در برخی از ماشین های ظرف شویی به جای موتور واکس از آزادکننده ی دو فلزی برای باز کردن قفل دیسپنسر و انتقال مواد شوینده به داخل دستگاه استفاده می شود. برای اطمینان از عملکرد این قطعه، مراحلی مشابه آنچه برای سالم بودن موتور واکس گفته شد را انجام بدهید.

3.تایمر: برای کنترل قسمت ها مختلف ماشین ظرفشویی از تایمر استفاده شده است. تایمر دیسپنسر این وظیفه را دارد که در زمانی مشخص قفل درب را برای انتقال مواد شوینده باز کند.در صورت خرابی شما باید قطعات جانبی تایمر و عملکرد آن را بررسی و کنترل کنید که در صورت لزوم بتوانید هر چه سریع تر از خدمات تعمیرات ماشین ظرف شویی استفاده نمایید.

شما عزیزان جهت تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی خود همچنین تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی می توانید با تعمیرگاه ال جی تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات ال جی تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *