مشکلات ماشین ظرفشویی ال جی

مشکلات ماشین ظرفشویی ال جی

خراب شدن به وجود آمدن مشکلات ماشین ظرفشویی ال جی یکی از دغدغه هایی است برای کاربران و مصرف کنندگان این دستگاه ها است. ممکن است در روند زندگی رومزه ی آنان اختلال ایجاد کند. کسب اطلاعات کافی در مورد عملکرد دستگاه ها و قطعات به کار رفته در آن ها در خصوص شناسایی مشکل دستگاه و نحوه تعمیر ظرفشویی ال جی در تهران آن به کاربر کمک بسیاری خواهد کرد.

 در این مقاله به معرفی یکی از قطعات مهم به کار رفته در انواع ماشین ظرفشویی و برخی از مشکلات متدوال آن خواهیم پرداخت و مطمئنا موجب افزایش آگاهی شما خواننده محترم خواهد شد. این دستگاه پر کاربرد در زندگی مدرن، از قسمت های مختلفی تشکیل شده که یکی از این قسمت ها، محفظه مواد شوینده می باشد. همانطور که می دانید برای ماشین های ظرف شویی از مواد شوینده به خصوصی استفاده می شود و این مواد به صورت قرص هایی هستند که در داخل محفظه قرار می گیرند. 

سیستم محفظه مواد شوینده به گونه ای طراحی شده است که قرص ها پس از خیس شدن در داخل ماشین ظرفشویی قرار خواهند گرفت و در صورتی که سیستم رهاسازی مواد شوینده به درستی کار نکند، عمکلرد و راندمان کل دستگاه کاهش می یابد و عملیات شستشو و تمیز شدن ظرف ها به خوبی انجام نمی شود. این سیستم از قطعات مختلفی تشکیل شده است که خرابی هر یک از آن ها در عملکرد کلی آن تاثیر خواهد گذاشت.

مشکلات ماشین ظرفشویی ال جی

مشکلات ماشین ظرفشویی ال جی

مشکلات ظرفشویی ال جی را می توان با  کمک گرفتن از افراد متخصص می توان برطرف کرد. در ادامه ما رایج ترین مشکلات و خرابی ظرفشویی الجی را بررسی کرده ایم. 

حل نشدن مواد شوینده در ماشین ظرفشویی

یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظررفشویی ال جی این که مواد شوینده (پودر یا قرص) در حین شسشتو حل نمی شود. مواد شوینده مختلفی برای استفاده در ماشین ظرفشویی ها وجود دارد که افراد با توجه به دستگاه و نیاز خود از آنها استفاده می کنند. 

علت باز  نشدن قرص و حل نشدن مواد شوینده در ظرفشویی الجی به دلیل های گوناگونی می تواند رخ دهد. برخی مواقع حل نشدن مواد شوینده به دلیل نامرغوب بودن جنس قرص و پودر است.  حل نشدن قرص و پودر ماشین ظرفشویی می تواند به دلیل مسدود شدن مسیری که قرص ظرفشویی باید از آنجا عبور کند نیز بستگی داشته باشد. 

خراب شدن دیسپنسر ماشین ظرفشویی نیز باعث می شود که مواد شوینده در دستگاه حل نشوند. دیسپنسر قطعه ای در قسمت محفظه مواد شوینده است که وظیفه رقیق کردن مواد شوینده را بر عهده دارد. گاهی وقت ها که این قطعه ببا مشکل ممواجه می شود؛ باعث می شود که سیگنال به دستگاه ارسال نشود و قرص در ماشین ظرفشویی حل نشود. 

اجزای تشکیل دهنده محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی چیست؟

1.دیسپنسر مواد شوینده: وظیفه ای این قطعه انتقال مواد شوینده به داخل ماشین می باشد. دیسپنسر از دو محفظه (یکی از آنها برای شستشوی اولیه و دیگری برای شستشو در حین فعالیت دستگاه) تشکیل شده است. 

در صورت ایجاد مشکل و ایراد فنی در عمکرد آن، قبل از اینکه با مراکز و تعمیرگاه های ارائه دهنده خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در کرج تماس بگیرید. ابتدا بررسی کنید که درب دیسپنسر به آسانی باز و بسته شود و عواملی مانند ظروف و تجهیزات داخلی دستگاه مانع بسته شدن آن نشده باشند. 

پس از اطمینان از عمکرد درست درب دیسپنسر، بررسی کنید که سیستم شستشوی ثانویه به خوبی کار می کند و دیسپنسر با ماده شوینده پر شده و درپوش آن نیز به درستی قرار گرفته باشد. یکی از خرابی های متداول در دستگاه ماشین ظرفشویی عدم انتقال مواد شوینده به داخل دستگاه می باشد که این مشکل در موارد بسیاری از درپوش شستشوی ثانویه دستگاه ناشی می شود؛ بنابراین شما باید وضعیت درپوش را بررسی کنید و در صورت خرابی این قطعه را تعویض یا تعمیر نمایید.

2.موتور واکس: این قطعه وظیفه باز کردن قفل درب دیسپنسر محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی را دارد. در صورتی که این موتور به خوبی کار نکند، مواد شوینده به داخل دستگاه منتقل نخواهد شد و شستشو به خوبی انجام نمی شود. برای اطمینان ازعمکرد درست موتور واکس در ابتدا جریان برق را بررسی کنید و سپس با استفاده از مولتی متر می توانید از سالم بودن موتور مطمئن شوید. 

در برخی از ماشین های ظرف شویی به جای موتور واکس از آزاد کننده دو فلزی برای باز کردن قفل دیسپنسر و انتقال مواد شوینده به داخل دستگاه استفاده می شود. برای اطمینان از عملکرد این قطعه، مراحلی مشابه آنچه برای سالم بودن موتور واکس گفته شد را انجام بدهید.

3.تایمر: برای کنترل قسمت ها مختلف ماشین ظرفشویی از تایمر استفاده شده است. تایمر دیسپنسر این وظیفه را دارد که در زمانی مشخص قفل درب را برای انتقال مواد شوینده باز کند. در صورت خرابی شما باید قطعات جانبی تایمر و عملکرد آن را بررسی و کنترل کنید که در صورت لزوم بتوانید هر چه سریع تر از خدمات تعمیرات ماشین ظرفشویی استفاده نمایید.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی

روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی

روشن نشدن ظرفشویی الجی نیز می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. مثلا یکی از دلایلی که باعث می شود این مشکل بروز کند؛ وجود مشکل در اتصالات و برق دستگاه است. در چنین موقعیتی ابتدا برق خارجی ظرفشویی را بررسی کنید. پریز و دوشاخه را چک کنید که برق داشته باشند و سالم باشند. 

بعضی موقع ها هم دلیل روشن نشدن ظرفشویی الجی خراب شدن میکروسوئیچ دستگاه است. میکروسوئیچ قطعه ای است که اولین سیگنال روشن شدن را به برد می دهد. البته این مورد زمانی قابل حدس است که برق داخل دستگاه باشد ولی کار نکند. 

موتور، سلکتور، فیوز حراراتی، محرک و رله استارت، تایمر از دیگر قطعه هایی هستند که موجب کار نکردن ظرفشویی می شوند. در صروت بروز چنین مشکلی می توانید از نمایندگی تعمیرات ال جی کمک بگیرید. 

خشک نشدن ظرف ها بعد از شستشو

از دیگر مشکلات ظرفشویی ال جی که کاربران را با چالش مواجه می کند خشک نشدن ظروف بعد از اتمام برنامه شستشو است. البته این موضوع نباید مصرف کنندگان را به اشتباه بیاندازد. هر خشک نشدنی نشانه خرابی ظرفشویی نیست. برخی برنامه ها هستند که با استفاده از  اینن برنامه ها ظروف در انتها خشک نمی شوند. 

برنامه پیش شستشو و برنامه شست و شوی سریع از این دسته برنامه ها هستند. برخی مواقع نیز چیدمان اشتباه ظروف باعث می شود که ظروف گود مثل لیوان یا کاسه ها به خوبی خشک نشوند. در حین چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی دقت کنید که ظروف به صورت کج و مایل قرار نگرفته باشند. 

نکته ای به بهبود خشک شدن ظروف در ظرفشویی کمک می کند؛ استفاده از جلادهنده است. در صورتی که موارد گفته شده را به درستی انجام می دهید و همچنان ظروف بعد از شستشو با برنامه های مختلف، هنوز خیس است به متخصصین ما در نمایندگی ال جی تک سرویس تماس بگیرید. 

علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی

علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی ال جی

یکی از مشکلات ماشین ظرفشویی ال جی تخلیه نکردن آب است. بدترین مشکلی که می تواند در روند شستشوی ظروف در ظرفشویی به وجود آید انسداد مسیر تخلیه آب ماشین ظرفشویی است. جمع شدن آب در ظرفشویی نشانه ای از وجود مشکل در پمپ تخلیه یا لوله های خروج آب ظرفشویی است. 

اگر لوله تخلیه، فیلتر ظررفشویی الجی یا سایر اتصالات مسدود شده باشد؛ چنین مشکلی را به وجود می آورد. برای رفع این مشکل تخلیه آب  ظرفشویی الجی در ابتدا توصیه می شود از باز بودن مسیر تخلیه و شلنگ و فاضلاب اطمیننان حاصل کنید. 

اگر مشکل از لوله ها نیست و هنوز آب داخل ظرفشویی جمع شده است باید به سراغ فیلتر ماشین ظرفشویی بروید. احتمالا می دانید که فیلتر ظرفشویی باید در فواصل منظم باز و تمیز شود.زیرا به مرور زمان ذرات و باقیمانده غذا در پشت فیلتر جمع شده و آن را مسدود می کند. 

اگر فیلتر را باز کردید و تمیز بود و مشکلی در این قسمت ممشاهده نکردید؛ باید پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی را عیب یابی کنید. ممکن است مشکل جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی از خرابی پمپ تخلیه باشد. در صورت نیاز با تعمیرکار ماشین ظرفشویی الجی برای تعویض و تعمیر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی کمک بگیرید.  

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی در حین کار کردن و شستشو یک صدایی دارد که طبیعی است و دائما این صدا یکسان است. اما اگر اخیرا این صدا زیاد شده است یا به شکل متفاوتی به گوش می رسد؛ نشان دهنده بروز یک مشکل در سیستم ظرفشویی است. 

وجود مشکلات متعددی در ماشین ظرفشویی الجی می توان منشا تولید صدای غیرمعمول ظرفشویی باشد. یکی از رایج ترین دلایل سروصدای زیاد ماشین ظرفشویی الجی، خارج شدن دستگاه از تراز است. در چنین شرایطی ابتدا تراز ظرفشویی خود را بررسی کنید. 

بعد از بررسی و تراز کردن ظرفشویی اگر هنوز مشکل به قوت خود باقی است؛ توصیه می شود پمپ تخلیه را عیب یابی کنید. برخی مواقع خرابی پمپ تخلیه نیز باعث ایجاد سرو صدا در دستگاه شود. همچنین وجود ظروف ریز که با فشار آب معلق می شود نیز می تواند عامل صدای زیاد ظرفشویی باشد. 

دلیل گرم نشدن آب ظرفشویی ال جی

دلیل گرم نشدن آب ظرفشویی ال جی

زمانی که از برنامه شستشویی در ماشین ظرفشویی تنظیم دمای آب آن بالا است؛ ظرفشویی آب را قبل از وارد شدن به دستگاه گرم می کند. فرایند گرم کردن آب توسط المنت هیتر ظرفشویی انجام می شود.

بیشتر مواقع یک شیر آب سرد به ظرفشویی وصل می شود و زمانی که دستگاه به آب گرم نیاز دارد بای خودش آب را گرم کند که با خراب شدن المنت یا سوختن هیتر این مشکل به وجود می آید. دلایل گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی ال جی می تواند به دلیل خرابی ترمیستور، هیتر المنت یا برد الکترونیکی دستگاه باشد. در صورت بروز این دسته از مشکلات ماشین ظررفشویی ال جی با متخصصان و تعمیرکارن ال جی تک سرویس در منطقه خود تماس بگیرید. 

5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *