تعمیر و رفع مشکلات احتمالی کولر گازی یا اسپیلت در منزل

زمانی که وسایل و تجهیزات برقی منزل شما عیب یا نقصی داشته باشند؛ دانستن نکات و نحوه ی پیدا کردن مشکل و برطرف کردن آن می تواند شما را از مراجعه به تعمیرگاه و پرداخت هزینه های تعمیر لوازم خانگی بی نیاز کند. در این مقاله به شما نکاتی را آموزش می دهیم که با استفاده از آن بتوانید در مواقع نیاز مشکلات مربوط به کولر گازی یا اسپلیت منزل را برطرف سازید. البته نسبت به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که اگر از مهارت و اطلاعات کافی برخوردار نباشید ممکن است که به دستگاه آسیب های بیشتری وارد شود؛ پس فقط در زمانی که واقعا مطمئن بودید می توانید ایراد به وجود آمده را رفع کنید، اقدام به تعمیر کولر گازی نمایید و در غیر این صورت ضروری است که از خدمات تعمیرات تعمیرگاه های مجاز از جمله ال جی تک سرویس بهره مند شوید.

تمامی وسایل و تجهیزات موجود در خانه از قطعات مختلفی تشکیل شده است و دارای عملکرد و مکانیسم به خصوصی هستند. داشتن اطلاعاتی در مورد قطعات موجود در انواع اسپیلیت و مکانیسم کار و عملکرد آن ها به شما در پیدا کردن نقص ایجاد شده در دستگاه، کمک بسیار زیادی می کند. در ادامه ی این مقاله تعدادی از مشکلات احتمالی را که ممکن است برای کولر گازی خانه یا محل کار شما ایجاد شده باشد، بیان خواهیم کرد و راهکار های مناسب برای حل آن ها را توضیح خواهیم داد.

کولر گازی اسپیلت

چهار مورد از رایج ترین مشکلات و ایرادات کولرگازی

1.بادی از خروجی کولرگازی خارج نمی شود.

این مشکل به دلیل اختلال در عملکرد هواساز دستگاه می باشد. برای حل آن باید با بازکردن اسپیلیت، هواساز آن را پیدا کنید و با برداشتن پنل توجه داشته باشید که اگر چراغی روشن باشد، برد کنترل کولر دچار مشکل شده است. سپس سیم برق دستگاه را قطع کنید و میزان گرم و سرد بودن موتور کولر گازی را بررسی نمایید؛ در صورتی که موتور به شدت داغ باشد، به این معنی است که باید تعویض گردد.

2.از کار افتادن موقت دستگاه.

ممکن است دستگاه اسپیلیت برای چند ساعت از کار بیفتد و پس از اینکه شما آن را خاموش و روشن کردید، مجددا شروع به کار کند. این مورد یکی از علامت های خرابی موتور کولرگازی می باشد زیرا این دستگاه معمولا دارای دو موتور خنک کنده ی خارجی و موتور دمنده ی داخلی است. شما برای اینکه متوجه شوید موتورهای دستگاه به درستی کار نمی کنند، می توانید از راهکار زیر استفاده کنید :

ابتدا سیم برق دستگاه تهویه ی اسپلیت را قطع کنید و سپس موتور کولر گازی را لمس نمایید. اگر موتور داغ بود، به این معناست که خراب شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

3.مصرف زیاد برق کولرگازی

اگر دستگاهی که خریداری کرده اید، از استاندارد های مربوطه برخوردار باشد یعنی مصرف انرژی معینی دارد. در مواقعی که مصرف برق دستگاه به طور غیر معمول افزایش یافته است، شما باید موارد زیر را بررسی نمایید:

تمامی سیم ها و اتصال ها را چک کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.

با لمس کردن موتور های کولر گازی از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.

سوپاپ های کمپرسور را چک کنید؛ اگر سوپاپ ها خراب شده اند باید کمپرسور تعویض شود.

در صورتی که فیلتر های مربوط به کندانسور و تبخیرکننده ی اسپلیت کثیف هستند، آن ها را تعویض کنید.

4.گرم بودن باد خروجی از دستگاه

این مشکل می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که مهمترین دلیل آن نشتی داشتن کولر گازی است. این نشتی معمولا از لوله های خنک کننده ناشی می شود و باعث آسیب رساندن به کمپرسور خواهد شد. در صورتی که خنک کننده ی دستگاه خراب است، شما باید به تعمیرگاه لوازم خانگی و نمایندگی های معتبر مراجعه کنید؛ زیرا تعمیر این قطعه کار بسیار تخصصی می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند کولرگازی اسپیلت از جمله تعمیرات کولرگازی اسپیلت ال جی خود با تعمیرگاه ال جی تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات ال جی در تهران و کرج تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
برچسب ها : ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *