تعمیر یا تعویض هیتر و ترموستات ماشین ظرفشویی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در زمان خرابی لوازم خانگی و برطرف کردن مشکل چه اقداماتی را باید انجام بدهید؟

آیا می دانید که تعمیر و تعویض قطعات لوازم خانگی توسط خودتان چه مزایا و معایبی دارد؟

در این مقاله می خواهیم مراحل تعویض و تعمیر هیتر و ترموستات ماشین ظرفشویی به شما آموزش بدهیم و به به بررسی مزایا و معایب تعمیر این دستگاه توسط خودتان، بپردازیم. ماشین های ظرف شویی نیز همانند هر دستگاه دیگری از قطعات مختلفی تشکیل شده اند و یکی از مهمترین این قطعات، هیتر و ترموستات می باشد. این قطعه وظیفه ی گرم کردن آب را بر عهده دارد. همان طور که می دانید آب گرم نقش مهمی در کیفیت شستشوی طروف توسط ماشین ظرفشویی دارد و باعث تمیزی بیشتر آن ها خواهد شد. اگر سیستم هیتر ماشین ظرف شویی خراب شد و عملکرد همیشگی را نداشت؛ پیشنهاد می شود که از افراد متخصص نظیر تعمیرکار و سرویس کاران با تجربه در این زمینه کمک بگیرید (که در این زمینه می توانید روی مهارت تعمیرکاران خبره ما حساب ویژه باز کنید)ولی اگر خودتان اطلاعات کافی در مورد نحوه ی تعمیر هیتر داشته باشید، می توانید برای تعویض آن اقدام نمایید.

تعمیرات ماشین ظرفشویی

توجه داشته باشید که تعویض قطعات و تعمیر ماشین ظرفشویی توسط خودتان مزایای خوبی مانند صرفه جویی در پرداخت هزینه ها را برای شما به همراه خواهد داشت ولی در مقابل ممکن است در مواردی انجام این کارها توسط خودتان باعث خرابی بیشتر دستگاه و آسیب زدن به آن شود و در واقع هزینه های شما را چندین برابر کند؛ بنابراین مشخص کردن این موضوع در هنگام خرابی دستگاه بسیار اهمیت دارد که کار تعمیر هیتر ماشین ظرفشویی توسط خودتان انجام شود و یا از تعمیرگاه های مجاز و معتبر مانند تعمیرگاه ال جی تک سرویس کمک بگیرید.

آشنایی با مراحل تعویض هیتر ماشین ظرفشویی

  1. فراهم کردن ایمنی، اولین و مهم ترین کاری است که قبل از انجام تعمیر لوازم خانگی باید به آن توجه داشته باشید و پس اطمینان از ایمن بودن دستگاه برای تعمیر اقدام کنید. ابتدا لازم است که برق ماشین ظرف شویی را قطع کرده و همچنین در صورتی که دستگاه در محلی مناسب قرار ندارد، شیلنگ آب وصل شده به آن قطع شود تا بتوانید آن را به مکانی مناسب جا به جا نمایید.
  2. پس از قرار دادن دستگاه در مکانی مناسب، بهتر است ابتدا کاتالوگ و دفترچه ی راهنمای دستگاه را مطالعه و بررسی نموده و سپس صفحات و پنل های مربوط به هیتر ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  3. سپس لازم است که سنسور آنتی فلود و پمپ و هیتر را از دستگاه جدا کنید. برای غیر فعال کردن سنسور آنتی فلود بهتر است فقط سیم های آن را جدا کنید و نیازی به خارج کردن کل قطعه نیست. توجه داشته باشید که هیتر دستگاه در زیر پمپ قرار دارد؛ بنابراین ابتدا لازم است که پمپ را جدا نمایید و پس از جدا کردن پمپ، هیتر مناسب ماشین ظرف شویی خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و با نوع قبلی تعویض نمایید.
  4. پس از تعویض این قطعه، سایر قطعات باز شده را مجدد به دستگاه متصل نموده، پنل و صفحات را ببندید و با اتصال دستگاه به برق از کارکرد درست هیتر ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *