اصول نگهداری و تعمیر لوازم خانگی برقی

خرید بهترین لوازم خانگی از برندهای معروف موجود در بازار این تضمین را به شما نخواهد داد که طول عمر بالایی داشتند باشند و هیچ گاه خراب نشوند بلکه نحوه ی استفاده و رعایت اصول نگهداری توسط استفاده کننده است که باعث می شود راندمان و عمر دستگاه افزایش یابد. افراد زیادی هستند که دوست دارند کالایی که خریداری می کنند، سالیان سال بدون اینکه مشکلی در عملکرد آن پیش بیاید کاربرد داشته باشد و نقصی در آن به وجود نیاید و به خدمات و سرویس های تعمیرگاه مجاز تعمیر لوازم خانگی نیاز پیدا نکنند.

این موضوع نیازمند رعایت نمودن برخی موارد خاص است که در نهایت باعث می شود که بتوان طول عمر لوازم خانگی و مدت مفید کاربری آن ها را افزایش داد؛ البته باز هم تاکید می کنیم که هیچ تضمین کلی و جامع و همیشگی برای اینکه دستگاه های برقی همیشه بی نقص و مشکل باشند، وجود ندارد. در این مقاله به صورت خلاصه به آموزش برخی از نکات پرداخته شده است که توجه به آن ها موجب کارکرد بهتر این تجهیزات و در نتیجه افزایش مدت زمان استفاده ی مفید از آن ها خواهد شد.

لوازم خانگی

  • اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر زمانی لوازم خانگی شما عیب یا نقصی پیدا کردند، باید سریعا برای شناسایی مشکل اصلی و تعمیر دستگاه اقدام کنید. در صورت نادیده گرفتن این موضوع ممکن است دستگاه آسیب بیشتری ببیند؛ بنابراین بهتر است در زمان بروز چنین مشکلاتی از تعمیرکاران و متخصصانی که در زمینه ی تعمیرات لوازم خانگی فعال هستند، کمک بگیرید و نقص ایجاد شده را برطرف کنید.
  • توجه داشته باشید که در اکثر مواقع آگاهی نداشتن از نحوه ی درست استفاده از یک دستگاه باعث بروز مشکلاتی در آن وسیله می شود؛ پس نکته ی بعدی مطالعه ی دفترچه ی راهنمای محصول به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی کاربری آن است.
  • تمیز کردن بدنه و محفظه ی داخلی: یکی از مهم ترین موضوعاتی که اکثر افراد به آن توجهی ندارند، نحوه ی تمیز کردن لوازم خانگی می باشد. برای این کار بهتر است که از مواد شوینده ی مخصوص استفاده شود و شستشوی دستگاه های برقی با استفاده از آب به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ زیرا همان طور که اطلاع دارید تمامی لوازم خانگی دارای برد و قطعات الکترونیکی هستند و ممکن است آب به این قطعات نفوذ کند و باعث سوختن برد دستگاه شود که هزینه های زیادی را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت و یا ممکن است باعث از کار افتادن و خرابی دایمی دستگاه بشوند؛ بنابراین آب ماده مناسبی برای شستشوی تجهیزات برقی نمی باشد.

مهم ترین نکات راه اندازی و نصب لوازم خانگی برقی

  • انتخاب محل مناسب برای قرار دادن دستگاه: بعضی از لوازم خانگی بهتر است در مکان های به خصوصی قرار بگیرند و قرار دادن این دستگاه ها در محیط هایی با ویژگی های مناسب، نه تنها باعث افزایش راندمان دستگاه می شود، بلکه طول عمر آن را افزایش خواهد داد. اگر بخواهیم در این مورد مثالی بزنیم می توانیم به یخچال و فریزر اشاره کنیم. این دستگاه بهتر است در مکانی خنک و به دور از وسایل تولید کننده ی گرما مانند گاز و پکیج قرار بگیرد و یا لوله کشی های آب گرم از زیر یخچال رد نشده باشند.
  • استفاده از برق بدون نوسان: به طور کلی لوازم الکترونیکی به نوساسات برق حساس هستند و در مواقعی ممکن است نوسانات برق باعث سوختن و از کار افتادن آن ها بشود. به منظور جلوگیری از این موضوع پیشنهاد می شود که حتما از محافظ الکترونیکی برای تجهیزات استفاده کنید. علاوه بر این بهتر است در بازه های زمانی که برق نوسان دارد و یا زمان اوج مصرف برق، از روشن کردن لوازم خانگی پر مصرف به جز در موارد ضروری پرهیز نمایید.

در صورتی که برای هر یک از لوازم خانگی برقی منزل شما مشکلی به وجود آمد، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد؛ زیرا قابل بررسی و پیگیری و تعمیر می باشند؛ به همین دلیل پیشنهاد می شود که در اولین زمان ممکن با کارشناسان پشتیبانی تعمیرگاه مجاز تعمیرات لوازم خانگی ال جی تک سرویس تماس بگیرید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *