چطور ماکروویوی که روشن نمی شود را تعمیر کنیم

سوئیچ درب ماکروویو

دلایل زیادی وجود دارد که مایکروویو روشن نشود ، یکی از آنها خرابی  سوئیچ در است . سوئیچ در یا همان سوئیچ به هم قفل کردن به بقیه ی اجزای ماکروویو سیگنال میفرستد تا وقتی دربسته می شود ، برق برقرار بشود ، و وقتی در باز می شود دیگر برق را قطع کند.برای همین ممکن است همه چیز به همان ترتیب کار کند ولی ماکروویو گرما ندهد .برای دسترسی به سوئیچ درب و سوئیچ به هم قفل کردن ، ماکروویو را از برق بکشید و کابین دور آن را باز کنید .این سوئیچ ترمینالهایی دارد که با حرف cو no لیبل خورده . هر ترمینال را با یک مولتی متر کنترل کنید که ببینید اتصالاتش برقرار باشد. اگر اتصالاتش برقرار باشد وقتی دکمه ی فعال کننده ی آن فشار شده بود ، یعنی اینکه سوئیچ آن کار می کند. شمامی توانید از این فرصت استفاده کنید تا ببینید که ضامن در درست کار می کند یا خیر .

مایکروفر-مایکروویو

فیوز سرامیکی مایکروفر یا مایکروویو

اگر ماکروویوتان روشن نمیشود و صفحه ی نمایشش هم چیزی را نشان نمی داد ، مشکل می تواند از فیوز باشد .این قسمت نوسانات برقی اجزای دیگر ماکروویو را تنظیم می کند و اگر خراب بشود باعث کمبود برق در آن می شود ، به این معنا که کامپیوتر کارنمی کند. برای دسترسی به فیوزسرامیکی ، آن داخل کابین ماکروویو نزدیک سیم برق قرار دارد ، پس ابتدا ماکروویو را از برق بکشید . از یکمولتی متر برای تست جریان فیوز استفاده نمایید . اگر متوجه شدید که چه چیزی باعث خرابی فیوز شده ، مثل بازوبسته شدن در ماکروویو ، می توانید بعدش سوئیچ در را تست کنید تا ببینید کار می کند یا خیر . اگر متوجه دلیل خرابی فیوز نشدید، شما باید بقیه ی قطعات ماکروویو مثل مگنترون، دیود ولتاژ بالا، خازن و ترانسفورماتور را چک کنید.

فیوز حرارتی ماکروفر

مشکل فیوز حرارتی می تواند دلیلی باشد که ماکروویو روشن نشود . فیوزحرارتی از گرم شدن بیش ازحد ماکروویو جلوگیری می کند . وقتی این فیوز حرارتی خراب بشود ،ماکروویو به خاطر دلایل ایمنی که بیش از حد داغ نشود روشن نمیشود . برای دسترسی به فیوز حرارتی اول ماکروویو را از برق بکشید و بعد کابین دور آن را باز کنید . وقتی که شما فیوز حرارتی را یافتید ، سیم های آن را باز کنید . از یک مولتی متر برای تست جریان و اتصال استفاده نمایید و اگر جریانی برقرار نبود این فیوز را تعویض نمایید .می توانید از این فرصت استفاده کنید تا فن خنک کننده هم کنترل کنید که ببینید خن می کند وباعث گرم شدن بیش از حدماکروویو به خاطرعدم وجودجریان هوا می شود.

مونتاژ ضامن در مایکروفر یا ماکروویو

ماکروویو شما ممکن است به خاطر مشکل مونتاژ ضامن در روشن نشود . بیشتر ضامن های در از یک قلاب پلاستیکی ساخته شده که به در چسبیده و وقتی در بسته می شود با سوئیچ در ارتباط پیدا می کند ، و به بقیه قطعات ماکرویو سیگنال می فرستد. اگر قلاب خراب شده باشد یا کشش لازم را به خاطر پارگی فنرها نداشته باشد ، سوئیچ درست چفت نمیشود و همین باعث می شود ماکروویو روشن نشود . برای دسترسی به ضامن در ، اول برق ماکرویو را قطع کنید ، و پنل داخلیش را باز کنید که.اگر دیدید هرنوع خرابی ای داشت آن را تعویض نمایید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند مایکروفر و مایکروویو از جمله تعمیرات مایکروویو ال جی خود با تعمیرگاه ال جی تک سرویس بعنوان تعمیرگاه مجاز ال جی تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.partselect.com/Repair/Microwave/Will-Not-Turn-On/

Rate this post
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *