تفاوت های مایکروفر و مایکروویو و سولاردوم

حتما برای شما هم پیش آمده است که به فروشگاهی برای خرید لوازم خانگی مراجعه کرده باشید و با اصطلاحاتی مواجه شوید که باعث سردرگمی شما شوند. برخی از وسایل و دستگاه های برقی به دلیل مکانیسم های مشابه ای که دارند و یا تعاریفی که از اول در مورد آن ها در بین عموم کاربران و استفاده کنندگان لوازم خانگی برقی جا افتاده، دارای کاربرد های متفاوتی شده اند و همین مسئله برای خریدار سوالات زیادی را ایجاد خواهد کرد. یکی از این تعاریف که ممکن است افراد زیادی در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشند و یا آن ها را یکسان بدانند، در خصوص تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو و سولاردوم می باشد.

این سه دستگاه دارای کاربرد های مختلفی هستند و می توانند در آشپزی به شما کمک بسیار زیادی بکنند .در این مقاله از سری مقالات تخصصی سایت تعمیرگاه مجاز ال جی تک سرویس قصد داریم تفاوت ها و مکانیسم عملکرد این سه وسیله را بررسی و توضیح بدهیم. قطعا با کسب آگاهی بیشتر در خصوص هر یک از لوازم خانگی برقی، شما استفاده کننده ی محترم خواهید توانست که از کارایی های آن وسیله به اندازه ی کافی مطلع شوید و در هنگام تصمیم گیری برای خرید، بتوانید با اطلاعات بیشتر و کامل تری از میان مایکروفر، مایکرویو و سولاردوم انتخاب نمایید.

تعمیرات ماکروفر ال جی در کرج یکی از خدمات تعمیراتی است که در نمایندگی تعمیرات ال جی در کرج ارائه می شود در صورت نیاز  می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته ئر درخواست تعمیرکار خود را ثبت نمایید و ما در کمتر از 2 ساعت مشکل دستگاه شما را برطرف می کنیم.

کاربردهای دستگاه مایکروویو در آشپزی چیست؟

مایکرووفر

عملکرد این دستگاه بر اساس امواج رادیویی می باشد و این امواج در موارد مختلفی کاربرد دارند. یکی از ویژگی های آن ها کمک به پختن مواد غذایی است، به این صورت که با تابش امواج مواد غذایی آن ها را جذب کرده و باعث پخته شدن آن ها می شود . در واقع تابش این امواج و جذب آن ها توسط مواد غذایی باعث تولید گرما و حرارت در داخل مواد غذایی شده و در نهایت پختن مواد غذایی را به همراه خواهد داشت. در روش پخت مواد غذایی با استفاده از دستگاه مایکروویو نیز همانند سایر روش های طبخ مانند پختن غذا بر روی اجاق گاز، حرارت لازم برای پختن غذا توسط عامل خارجی تولید می شود.

ماکروویو می تواند زمان لازم برای پخته شدن مواد غذایی را به میزان قابل توجهی کاهش بدهد ولی دقت داشته باشید که استفاده از این وسیله نیازمند رعایت نکاتی می باشد که توجه نکردن به آن ها باعث آسیب دیدن دستگاه و مهم تر از همه چیز به خطر افتادن سلامتی شما خواهد شد؛ بنابراین قبل از استفاده از هر یک از لوازم خانگی برقی سعی کنید که اصول استفاده ی صحیح از آن را فرا گیرید و به بهترین شکل ممکن بتوانید آن اصول را رعایت نمایید. قبل از هر چیز شما باید بدانید که دستگاه مایکرویو چه تفاوتی با سایر دستگاه هایی دارد که به نوعی پخت مواد غذایی را انجام می دهند.

آیا استفاده از مایکروفر برای پخت غذا مناسب است؟

مایکروفر

این دستگاه همان طور که از نام آن مشخص است، همانند یک فر عمل می کند و دارای المنتی برای تولید گرما می باشد. در مقایسه با دستگاه مایکروویو این وسیله به مدت زمان بیشتری برای پخته شدن مواد غذایی نیاز دارد و البته یکی از مزایای آن پخته شدن کامل غذا می باشد.

دستگاه ماکروفر می تواند با گاز و با برق کار کند و صرفا همانند یک اجاق گاز عمل می کند؛ بنابراین اگر زمان برای شما اهمیت دارد، استفاده از دستگاه ماکروویو برایتان مناسب تر می باشد؛ زیرا امواج به کار رفته در این وسیله این امکان را فراهم می کنند که بتوانید در زمانی کمتر غذای مورد نظرتان را تهیه و میل کنید، در حالی که دستگاه مایکروفر نیازمند صرف زمانی بیشتر برای تهیه غذا می باشد، هر چند که در بیشتر منازل و یا شرکت ها از انواع مختلف این دستگاه ها استفاده می شود و تفاوت های آن ها در خصوص مدت زمان لازم برای طبخ مواد غذایی آن قدر ها هم با جزییات محسوس نمی باشد اما اگاهی از ویژگی های هر وسیله باعث می شود تا در هنگام خرید بتوانید بهتر و سریع تر انتخاب کنید و در نهایت از انتخاب خود از بین مایکرویو، ماکروفر و سولاردوم راضی باشید.

کاربرد دستگاه سولاردوم چیست؟

سولاردوم

این دستگاه در واقع ترکیبی از دو دستگاه مایکروویو و مایکروفر می باشد؛ یعنی مکانیسم عملکرد آن به این صورت است که هم با استفاده از امواج رادیویی و هم با استفاده از المنت هایی به پخته شدن غذا کمک می کند. قطعا این سیستم باعث می شود که مواد غذایی به زمان کمتری برای پخته شدن نیاز داشته باشند و علاوه بر این بهتر پخته شوند و ویتامین ها و مواد مغذی داخل آن ها از بین نرود؛ پس سولاردوم گزینه ی بسیار مناسب تری برای کسانی است که می خواهند در زمان کمتر غذایی خوشمزه و با کیفیت را تهیه نمایند.

البته برای انتخاب بهتر از بین سه دستگاه مایکرویو، مایکروفر و سولاردوم میزان بودجه مالی نیز بسیار موثر خواهد بود. پیشنهاد می کنیم که در انتخاب خود حتما به این مسئله و همچنین میزان استفاده ی خود از چنین دستگاهی نیز توجه کنید و اگر خیلی زیاد از این دستگاه ها برای پخت غذا استفاده نخواهید کرد، دلیلی ندارد که هزینه ی زیادی را برای خریداری آن ها بپردازید و یا حتما تاکید داشته باشید که از جدید ترین و به روز ترین امکانات و آپشن ها بهره مند باشند.

در آخر اینکه شما عزیزان جهت تعمیرات مایکروفر و مایکروویو و سولاردوم خود می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با تعمیرگاه ال جی تک سروس تماس حاصل نمایید

3.6/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *