ارور f1 یخچال ال جی یا ارور e1 یخچال ال جی

ارور f1 یخچال ال جی یا ارور e1 یخچال ال جی

ارور f1 یخچال ال جی یا ارور e1 یخچال ال جی به چه معنی است؟ این ارور به این معنی است که فن دمنده یخ ساز یا موتور یخ ساز یخچال ال جی دچار مشکل شده است. این یعنی چه؟ و چطور باید این مشکل را برطرف کنیم؟ وقتی یخچال فریزر ال جی شما ارور 1F یا IF را نشان می دهد، این یعنی یک مشکلی برای فن یخ ساز ، سیم کشی، برد اصلی، موتور یخ ساز به وجود آمده است. فریزر همچنان کارش را به خوبی ادامه می دهد ولی یخ ساز کار نمی کند و ممکن است از آن آب بچکد. در اینجا ما به شما نحوه رفع این ارور و اینکه چه قطعاتی باید تعویض گردد یا تعمیر شود را می گوییم.

ارور Er IF در یخچال فریزر ال جی و ارور Er 1F در فریزر ال جی

ارور Er 1F به این معنا است که اتصالات سیم کشی فن یخ ساز برقرار نیست یا موتور یخ ساز از کار افتاده است. البته دقت کنید که بقیه قسمت ها را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیز دیگری باعث به وجود آمدن این ارور نشده:

  • فن یخ ساز ممکن است مسدود شده باشد و نتواند خوب کار کند.
  • موتور یخ ساز ممکن است نیازبه تعمیر یا تعویض داشته باشد.
  • سیم کشی از فن یخ ساز به برد کنترل خرایب شده یا وصل نیست یا پاره شده
  • سیم کشی های برد اصلی وصل نیست یا آسیب دیده یا پاره شده.

اگر دیدید که آب از زیر در فریزر می چکد، به این معنا است که فن یخ ساز یخ زده و برفک زده؛ یا خراب شده و نیاز به تعویض دارد. اگر دیدید که فن برفک زده، تمام کاری که لازم است بکنید این اسنتت که یخ فریزر را آب کنید تا مشکل حل بشود و اینگونه خطای Er 1F حل می شود. تمامی خطا های Er 1F، Er IF، 1F،IF،F1 در یخچال فریزر ال جی به این معناست که فن یخ ساز مشکل دارد. و همه خطاهایی که 1F دارد، به موتور و فن یخ ساز بر می گردد.

شما عزیزان جهت تعمیرات یخچال فریزر ال جی خود می توانید با تعمیرگاه ال جی تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات ال جی تماس حاصل فرمایید.

چه چیزی باعث ایجاد یخ زدگی یا خرابی موتور یخچال الجی می شود؟

چه چیزی باعث ایجاد یخ زدگی یا خرابی موتور یخچال الجی می شود؟

یخ زدگی در اطراف فن یا موتور فن معیوب به احتمال زیاد به این دلیل است که دمای داخل محفظه فریزر ثابت نبوده است. این عدم ثبات در داخل محفظه باعث ایجاد یخ زدگی و کارکرد بیشتر فن می شود. به طور معمول، مشکل دما به دلیل مسدود شدن دریچه‌ هایی است که از جریان آزاد هوا جلوگیری می‌ کنند یا پارگی در واشر درب، که از آب‌ بندی کامل درب جلوگیری می‌ کند و اجازه می‌ دهد هوای گرم وارد محفظه یخچال شود و هوای سرد از فریزر خارج شود.

اطمینان حاصل کنید که همه دریچه های یخچال و فریزر سالم هستند و مسدود نشده اند تا از بروز مشکلات دما جلوگیری شود. همچنین، واشر درب را تمیز کنید و از نظر پارگی یا آسیب دیگر بررسی کنید. اگر واشر درب آسیب دیده است، برای جلوگیری از بروز کد خطای 1F و سایر مشکلات دما، باید تعویض شود.

نقص صفحه کنترل یخچال ال جی

گاهی اوقات، برد کنترل یخچال ال جی ممکن است دارای اشکالاتی باشد که به اشتباه باعث ایجاد کد خطای f1 می شود. اگر تشخیص دادید که مشکلی احتمالاً مسبب کد خطای F1 است، برق یخچال را به مدت 30 ثانیه قطع کنید. قطع برق اجازه می دهد تا بار الکتریکی از بین برود و برد کنترل مجددا تنظیم شود. پس از وصل برق، کد خطا باید پاک شده باشد. با این حال، در صورت نمایش مجدد کد خطا F1، امکان وجود اشکال را می توان از بین برد و سایر علل مشکل را بررسی کرد.

معیوب بودن برد کنترل یخچال الجی

بعید است که یک برد کنترل معیوب دلیل کد خطای 1F باشد. با این حال، اگر همه چیزهای دیگر را امتحان کرده باشید و کد خطا باقی بماند، ممکن است برد کنترل آسیب دیده باشد. عیب یابی و تعمیر برد کنترل یخچال معمولا نیاز به یک تکنسین آموزش دیده دارد و در بیشتر موارد برد کنترل نیاز به تعویض دارد.

نحوه رفع خطای F1 

نحوه رفع خطای F1 

برای رفع خطای F1 Error در یخچال ال جی خود این مراحل ساده را دنبال کنید:

  1. ابتدا یخچال را از پریز برق بکشید تا ایمنی خود را تضمین کنید.
  2. جعبه فیوز یخچال خود را پیدا کنید. معمولاً در پشت یخچال و نزدیک سیم برق قرار دارد.
  3. فیوز را به دقت بررسی کنید تا هرگونه نشانه ای از آسیب یا تغییر رنگ وجود داشته باشد. اگر فیوز سیاه به نظر می رسد یا سیم آن شکسته است، باید تعویض شود.
  4. یک فیوز جدید متناسب با مشخصات مدل یخچال خود بخرید. می توانید اطلاعات مورد نیاز را در دفترچه راهنمای کاربر یخچال خود یا با تماس با پشتیبانی مشتری ال جی بیابید.
  5. هنگامی که یک فیوز جایگزین دارید، آن را در جعبه فیوز قرار دهید و مطمئن شوید که به طور ایمن وصل شده است.
  6. یخچال را دوباره به پریز برق بزنید و آن را روشن کنید.

اگر خطای F1 – Fuse بعد از تعویض فیوز همچنان ادامه داشت، ممکن است نشان دهنده مشکل مهم تری در سیستم الکتریکی یخچال شما باشد. در چنین مواردی، توصیه می شود برای تشخیص و رفع مشکل با یک تکنسین حرفه ای تعمیر یخچال ال جی تماس بگیرید. نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در کرج شرکت ال جی تک سرویس نیز در خدمت شماست تا مشکلات یخچال و ساید بای سایدهای شما در کوتاه ترین زمان رفع شود. 

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه در “ارور f1 یخچال ال جی یا ارور e1 یخچال ال جی

  1. حسینی گفت:

    سلام ببجشید روی برد یخچال ما کلمه hمیاد میتونه از چی باشه متشکرم

    1. ال جی تک سرویس گفت:

      درود جناب حسینی.متاسفانه ما تابحال با چنین خطایی برخورد نکردیم.موفق باشید

  2. معدل گفت:

    با سلام
    روی برد یخچال Ef میاد… مشکلش چیه؟

    1. ال جی تک سرویس گفت:

      درود جناب معدل.نمایش ارور یا خطای EF روی برد یخچال به معنی این می باشد که سرمای فریزر مطلوب نیست.موفق باشید

  3. سلیمانی گفت:

    سلام
    روی برد یخچال ما هم کلمه H افتاد که با مرکز خدماتش تماس گرفتم و گفتن یه قطعه برقیش باید تعویض بشه
    حالا موندم چیکار کنم
    لطفا راهنماییم کنید
    ممنون میشم

    1. ال جی تک سرویس گفت:

      درود جناب سلیمانی.اگر پیامی که به جناب حسینی رو دادیم رو مطالعه کنید پاسختون رو می بینید،ایشون هم همین مشکل شما رو داشتن.ما تا به حال با چنین خطایی در مورد یخچال ال جی برخورد نکردیم.موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *